هفت عادت مردمان موثر(2)
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 عادت 4 : برنده –برنده بیندیشید

انسانها می توانند در کلیه سطوح ارتباطی خود به  چهار شیوه فکری رفتار کنند که عبارتند از:

1-     برنده-برنده اندیشیدن و رفتار کردن : این روش تفکر انسانهای موثر است که در تعاملات خویش با دیگران در اندیشه منفعت طرفین هستند.

2-     برنده-بازنده اندیشیدن و رفتار کردن: اینگونه اندیشیدن مربوط به انسانهای فرصت طلب است که در تعاملات فقط به فکر منافع خود هستند.

3-     بازنده-برنده اندیشیدن و رفتار کردن: اینگونه نگرش مربوط به انسانهای ضعیفی است که بدلیل کمبود شهامت،خود کم بینی و نداشتن اعتماد به نفس ایثار بی مورد می کنند.

4-     بازنده-بازنده اندیشیدن و رفتار کردن: اینگونه طرز فکر مربوط به انسانهای بیمار است که در هر اجتماعی وجود دارند.

در نگرش انسانهای موثر، هدف وسیله را توجیه نمی کند.بنابراین در مسیر حرکت به سمت هدف جدای از منافع و مصالح خود، برای منافع دیگران هم ارزش قائل می شوند. بعبارتی موفقیت خود را در گرو موفقیت دیگران می دانند.

عادت 5 : نخست گوش دهید ، آنگاه جویای تفاهم باشید

می دانیم گوش دادن با شنیدن متفاوت است.شنیدن فقط یک حس است ولی گوش دادن منجر به درک می شود.شنیدن بدون نیاز به آگاهی انجام می شود ولی گوش دادن با آگاهی و درک انجام میشود.

یکی از اصلی ترین کلیدهای ارتباط موثر با دیگران، گوش کردن به صحبتهای آنان است.اگر بتوان این مهارت را در خود ایجاد کرد یعنی به حرف دیگران گوش دهیم آنگاه موجبات رسیدن به  تفاهم را ایجاد خواهیم کرد. چون گوش دادن به حرف طرف مقابل منجر به درک او و دیدن مسائل از زاویه دید اومی شود.انسانهای موثر اول خوب گوش می دهند و سپس جویای تفاهم می شوند.

عادت 6 : سینرژِی ( نیروی جمعی )ایجاد کنید

گفته می شود عقل دو نفر بهتر از عقل یک نفر کار می کند.به همین صورت عقل جمعی بهتر از عقل دو نفر کار می کند لذا انسانهای موثر برای حصول به نتیجه، بصورت جمعی حرکت کردن را به  بتنهائی  کار انجام دادن ترجیح می دهند. چرا که واقفند برایند توانائیهای جمعی بسیار فراتر از توانائیهای فردی است.

هر گاه روح مشارکت و تعاون بر ارتباطات اجتماعی حاکم شود، همه چیز را به امکانات ، راه حل ها و انتخاب های تازه گشوده اید . اعتماد بالای حاصل از روحیه تیمی راه حل هایی را پدید می آورد که از انتخاب های اولیه فردی بهتر است .

عادت 7 : اره را تیز کنید ( اصول بازسازی چهار بعد اساسی زندگی )

همانگونه که در قسمت اول گفته شد سه عادت اول به شخص و منش او مرتبط بود و سه عادت بعدی به ارتباط شخص با اجتماع یا شخصیت اجتماعی او مربوط می شود.

هر انسانی دارای چهار بعد جسمی،معنوی،،ذهنی و عاطفی-اجتماعی می باشد. پرورش هر یک از این چهار بعد روش مخصوص به خود را دارد. پرورش بعد جسمی با ورزش و فعالیتهای بدنی میسر است.پرورش بعد معنوی با ایجاد ارتباط با خالق و عبادت او انجام می شود.پرورش ذهنی با یادگیری  مداوم صورت می گیرد و بعد عاطفی-اجتماعی با ایجاد ارتباط با اجتماع پرورش می یابد.

پرورش هر یک از 4بعد ذکر شده مهم و ضروری می باشد ولی اغلب مردم بدلیل درگیری بیش از حد یا پرورش تک بعدی خود، کمتر به پرورش بعد معنوی خود مبادرت می ورزند. عادت هفتم مردمان موثر توجه به پرورش بعد معنوی است که از آن بعنوان تیز کردن اره یاد شده است.

در صورتیکه به این بعد و پرورش آن توجه شود 6 عادت قبلی  در وجود ما پرورش پیدا می کنند.تیز کردن اره در اصل کشف ذات است و شناخت و ارزیابی نگرش خود  به زندگی .  تیز کردن اره متعادل کننده ومتعالی کننده پرورش چهاربعد وجودی انسان است.

به دوستان پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 170
بازدید دیروز : 171
بازدید هفته : 738
بازدید ماه : 738
بازدید کل : 6153
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد